Satans död

Den här veckan har vi haft konstvecka. Vi har varit ute i en lokal i Sickla och jobbat med ett konstprojekt som heter Satans död. Det är en interaktiv teater där besökarna går runt i flera 100 (?, inte helt säker men det är väldigt många för man går vilse hela tiden) rum tillsammans med skådespelarna utför sina roller i de olika rummen. Rummen har en väldigt central del då de har formats och skapats av olika konstnärer och inget rum är det andra likt. Manusförfattarna har delvis skrivit manuset utifrån hur rummen ser ut. Vår uppgift den här veckan har varit att jobba med rummen, lite scenografi dvs. Men samtidigt väldigt mycket abstrakt och konst. Vi i vårt rum har jobbat mycket med referenser och associationer, och på en mindre skala. Mer konkret om arbetet vill jag inte berätta eftersom dem vill hålla det hemligt inför premiären av föreställningen. Vi ska få gå på genrepet den 4 november vilket ska bli väldigt häftigt. 
 
Den här veckan har varit slitsam och utmattande. På detta har jag varit förkyld och jag har misstänkt att mitt blodvärde har dalat lite. Det har varit misstänksamt jobbigt att gå i trappor, nog att jag har dålig kondition men så illa är det inte. Jag bokade in ett läkarbesök och tog ett blodprov. Idag ringde läkaren och gav mig resultatet, han ringde för övrigt när jag hade 1 procent på mobilen vilket var lite stressens mamma. I alla fall är mitt blodvärde 105. Det är ju inte superbra, jag brukar ha 120 typ. Men det är ju inte "ligga på sjukhus och få två liter blod"-dåligt heller. Nästa vecka ska jag ta ett till blodprov för att följa upp, hoppas inte det är på väg åt sjukhushållet för det har jag verkligen inte tid med. En positiv sak med att den här provtagningssnurran har dragit igång igen är att jag är mot en säker väg mot mitt saknade frikort som de berövade mig i somras.
 
I morse var jag på en intervju för att jag ansökt till projektledningsgruppen i en kårförening som anordnar en jämställdhetsvecka varje år. Vecka är fullspäckad med event, föreläsningar, debatter, företag, workshops mm. Jag har ansökt för posten som social media manager. Det tror jag hade passat mig jättebra och jag tror det skulle vara jätteroligt. Ikväll har jag träffat Pappa och ätit på en indisk restaurang här i Tensta. Sedan drack vi kaffe och åt sockerkaka hemma hos mig. Vi spelade också Kalaha och han vann varje gång. Det är det som är coolt och imponerande (bland annat) med min pappa, han är nästintill oslagbar i de flesta spel. Låt oss dock inte glömma att Frida vann över oss alla, inklusive Pappa, på ett frågespel. Det är imponerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

VECKANS VIN

OM FREDRIK
Mitt namn är Fredrik Karlsson och min passion i livet är vin. Jag är 21 år och bor i Stockholm där jag pluggar till arkitekt. Jag kommer från Kungsbacka som ligger på den rätta sidan om Sverige söder om Göteborg . Här skriver jag om de viner jag dricker och köper. Jag skriver om vinkunskap, provningar och annat kul om denna fantasktiska dryck. Jag skriver också om vad jag gör i mitt liv och om mina andra intressen. Därför heter bloggen såklart Livet genom ett vinglas. Välkommen!


Follow


RSS 2.0