På tåget med Miriam

Med Miriam Bryant i lurarna sitter jag på snälltåget mot Linköping. Jag har börjat lyssna jättemycket på henne. Jag sätter på hennes album och lyssnar igenom dem om och om. Just nu är jag inne i en sådan period, jag lyssnar inte mycket på spellistor. Det kan bero på att jag har tröttnat på mina spellistor, förutom min "Best of Lady Gaga 👑" som för övrigt har över 2000 följare på Spotify. Jag gillar också att lyssna på album eftersom det finns en grundläggande tanke och idé som genomsyrar albumet som man endast förstår om man lyssnar igenom albumet. Kontraster mellan låtarna, deras gemensamma budskap och helheten. Miriam symboliserar så mycket för mig. Först och främst har jag så många fina minnen från sommaren 2016 när jag Mamma och Molly kollade på Miriam när hon spelade på Liseberg och på Götaplatsen. På Liseberg va även Max med, det va precis när vi hade börjat dejta. Det va en väldigt fin kväll. Miriam får mig att tänka på både Mamma och Molly, de gillar henne väldigt mycket och det känna lite mysigt att lyssna på henne och tänka på två av mina favoritmänniskor. Molly är för övrigt väldigt lik Miriam både till utseende och till sättet, det slog mig lite extra när jag lyssnade på Miriam sommarprat. De är så himla lika på ett så subtilt men slående tydligt sätt för mig, det är vackert. Sedan är vi alla tre väldigt lika Miriam i att vi har ett jävla anamma. Ingen sätter sig på oss och inget är omöjligt, vi säckar inte ihop i första taget. Vi är bäst! 


Miriam symboliserar Göteborg för mig också. Det är lite lustigt att jag har börjat identifiera mig mer med Göteborg nu när jag har flyttat därifrån. Nu känner jag hur Matilda Dankemeier vrider sig i sin grav når jag skriver om Göteborg som att jag bor där. Men det gör jag typ nästan. Det känns iallafall som en tillhörighet för mig. Jag och Markus i har i alla fall etablerat oss som Göteborgarna i klassen och det har ju också bidragit till detta. 

I Linköping ska vi ha familjeträff. De har byggt en helt ny stadsdel som heter Vallastaden. Den är väldigt nyskapande och år byggd mot de normer som råder. Projektet har skapat mycket diskussion och fått mycket uppmärksamhet. De har ett pågående expo som vi ska gå på idag. Det ska bli väldigt intressant och spännande, och inspirerande. Jag har med mig kameran så jag ska ta massor av bilder så jag kan visa er. Nu har jag kommit fram. Dags att säga hejdå till Miriam. Ha en bra dag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

VECKANS VIN

OM FREDRIK
Mitt namn är Fredrik Karlsson och min passion i livet är vin. Jag är 21 år och bor i Stockholm där jag pluggar till arkitekt. Jag kommer från Kungsbacka som ligger på den rätta sidan om Sverige söder om Göteborg . Här skriver jag om de viner jag dricker och köper. Jag skriver om vinkunskap, provningar och annat kul om denna fantasktiska dryck. Jag skriver också om vad jag gör i mitt liv och om mina andra intressen. Därför heter bloggen såklart Livet genom ett vinglas. Välkommen!


Follow


RSS 2.0