Dankefire

 
Igår fyllde den älsklingsbitchen 22 år, min älskade vän Matilda. Det slog mig precis nu att vi har snart känt varandra i två år. Jag skrev det till henne när jag kom att tänka på det faktiskt. Vi träffades i Idre när vi säsongade där. Först ogillade vi varandra men sen när vi insåg att vi ogillade varandra för att vi var så lika blev vi best friends. And we've been living happily ever after. Så fint att jag har lyckats samla på mig två personer som är likadana som jag, Molly och Matilda. Matilda blev mitt substitut för Molly när jag va i Idre. Ännu finare är ju att dessa två gillar varandra lika mycket som jag gillar dem. 
 
 
Vi gav Matilda en flaska Chauteneuf du Pape i present. Jag fick faktiskt samma vin i födelsedagspresent av mina föräldrar. Vi hade slagit in presenten i tidningspapper för det brukar Matilda göra. Artikelns rubrik löd "Mikael brände ner sin egen skola". Hur firade vi med Matilda igår då undrar ni? Jo för att beskriva det med Matildas egna ord från snapchat "Jag spenderar alltså min födelsedag med dessa två haggor (bild på mig och Max) på Ikea". Vi åkte till Barkaby och gick på Ikea, allas favoritplats. Vi var även på Plantagen, Jula, Rusta, Mio och Systembolaget. Det var för övrigt halva Stockholm för det var smockat. Vilket var väldigt konstigt eftersom det är i dagarna innan löning. Såklart hade alla föräldrar i 10 mils radie tagit med sig sitt barn till Ikea. Det är som att alla föräldrar går in i någon Ikea-psykos på söndagar och tar med sig hela hushållet för att luncha på Ikea. Hemskt är vad det är.
 
På Systembolaget gick en av mina low-key drömmar i uppfyllelse: att någon ska be mig om hjälp. Det var en man som överhörde mig i butiken och bad mig om hjälp att välja ett vin i present till en kompis. Max och Matilda tyckte att jag var jättepinsam, jag kände mig lite som en farsa haha. Jag tyckte att det var väldigt kul i alla fall. 
 
I helgen är det äntligen dags för The Winery Hotels skördefest och då får jag umgås med mina favoritpersoner hela helgen. Molly kommer upp på fredag kväll och ska sova hos Matilda. På lördag ska jag och Max fixa finfrukost med bubbel som vi fyra ska äta i min lägenhet innan vi åker till hotellet. Jag är omåttligt taggad på detta, som ni kanske har märkt eftersom jag har skrivit om detta i nästan varje inlägg sedan jag bokade hotellet. 
Grattis igen älskling! 


Kommentarer
Matilda kommenterade

MEN ÄLSKLING<333333 Älskar dig finis och trots att ni är haggor var det en superhärlig födelsedag på ikea ❤️❤️❤️

Svar: Älskar dig med! Du gillar ju oss haggor för att du är en också, lika barn leka bäst! ❤
Fredrik Karlsson

2017-09-29 @ 09:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

VECKANS VIN

OM FREDRIK
Mitt namn är Fredrik Karlsson och min passion i livet är vin. Jag är 21 år och bor i Stockholm där jag pluggar till arkitekt. Jag kommer från Kungsbacka som ligger på den rätta sidan om Sverige söder om Göteborg . Här skriver jag om de viner jag dricker och köper. Jag skriver om vinkunskap, provningar och annat kul om denna fantasktiska dryck. Jag skriver också om vad jag gör i mitt liv och om mina andra intressen. Därför heter bloggen såklart Livet genom ett vinglas. Välkommen!


Follow


RSS 2.0