Inspirerad, motiverad och förgiftad

Nu sitter jag på tåget igen. Nu är det dock inte Miriam som är med mig, utan Enya. Det är stor skillnad haha. Men jag klarar mig lite utan Miriam nu eftersom jag ska bota min göteborgsabstinens nu i helgen genom att vara hemma. Imorgon ska jag och Mamma åka på shoppingtur. Först ska vi till Ullared och sedan ska vi till my favourite place on earth: Freeport! Jag ska komplettera lite grejer till lägenheten som jag inte fick köpt sist eller som jag har insett att jag behöver. Nu har jag ju faktiskt bott in mig och det känns så bra. Imorgon kväll ska Molly ha middag hemma i sin lägenhet och sen ska vi kanske ut? Jag vet bara att mat ska ätas upp, men jag hoppas såklart på en härlig utgång i Kungsbacka som den homecoming Queen jag faktiskt är. Detta är ju första gången jag är hemma. Jag hinner nog klämma in en hemåkning innan jul, jag och Holm pratade om att åka hem en helg i november och ha en riktigt homecoming i Kungsbacka på en lönehelg, gud jag är så taggad på det! 


Jag har varit sjuk nu ett tag och väldigt seg i kroppen och sinnet. Det kanske ni har märkt av. Men nu idag kände jag typ att någonting vände. Jag vet inte om det är för att jag har mediterat varje dag de senaste dagarna, om det är för att jag ska hem eller om det bara är att jag börjar friskna till på riktigt. Men jag känner mig så inspirerad och taggad på livet nu. Jag har fått en ny energi att göra saker och göra dem med motivation. Det känns så härligt. Det är också perfekt timing eftersom vi nästa vecka går in i vårt nästa projekt i studion. Samtidigt börjar mitt arbete i styrelsen ta fart och då känns det skönt att kunna göra det med motivation. Jag känner att just den har saknats mig nu när jag har varit sjuk och seg ett tag. Jag är medveten om att jag låter som Anna Book nu men jag känner att det går bra nu! 

Med min nyfunna inspiration gjorde jag faktiskt en post på Instagram (bilden ovan) tillsammans med en av mina två vinhyllor i lägenheten. Jag har den som ni ser på bilden och så har jag en i garderoben där jag förvarar flaskor liggandes. När jag är hemma ska jag passa på att kolla till min vinkällare, krama om den och se till så att den har det bra. Jag har ju några nya flaskor som mina vinkällarmästare (Mamma och Pappa) har inhandlat åt mig. Ska jag vara ärlig har jag ingen jättekoll på vad jag har i källaren längre, jag vet bara att jag blir lite varm i hjärtat varje gång jag tänker på alla fina viner jag har.

Jag hoppas att jag överlever hela tågresan hem så jag får krama om mina vinflaskor, och mina katter, och mina föräldrar. I den ordningen. Jag vet dock inte om jag kommer överleva. När jag satt och hostade på tåget, hostan vill verkligen inte ge sig men allt annat från förkylningen är borta, så sa min sätesgranne att jag kunde få hans fulla flaska vatten om jag ville. Så snällt! Jag blev dock så paff att det finns så snälla människor så jag lyckades endast kraxa fram ett "jaaa, aahh, tack det vill jag" varpå han svarade "jaa jag kan tänka mig att du har väldigt ont i halsen". Vilket jag absolut inte har men jag var törstig så jag kraxar fram "jaaa, jätteont". Nu när jag druckit nästan halva flaskan börjar jag tänka att det faktiskt inte finns såhär snälla människor och att jag antagligen är förgiftad. Han kanske är en seriemördare som får njutning i att veta att jag kommer dö en långsam död i natt. Eller så va han bara snäll och inte sugen på vatten. Hans två starköl han har langat upp ur väskan talar ju för det senare alternativet. 

Nu har jag lite mer än halva resan kvar så jag ska portioner ut lite av min motivation på skolan också. Jag ska ta tag i min bok som jag ska skriva ett referat på tills nästa terminsstart. Kort sagt är det en queer analys av arkitekturen i tre olika miljöer. Det ska bli jätteintressant att läsa om. 

x



Kommentarer
Matilda kommenterade

PLS blogga lite. Trött på att möta detta inlägg varje fkn dag.

2017-10-26 @ 09:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

VECKANS VIN

OM FREDRIK
Mitt namn är Fredrik Karlsson och min passion i livet är vin. Jag är 21 år och bor i Stockholm där jag pluggar till arkitekt. Jag kommer från Kungsbacka som ligger på den rätta sidan om Sverige söder om Göteborg . Här skriver jag om de viner jag dricker och köper. Jag skriver om vinkunskap, provningar och annat kul om denna fantasktiska dryck. Jag skriver också om vad jag gör i mitt liv och om mina andra intressen. Därför heter bloggen såklart Livet genom ett vinglas. Välkommen!


Follow


RSS 2.0