Ett inlägg om mitt favoritsamtalsämne

Jag tycks endast blogga från tåg nuförtiden, jag sitter på tunnelbanan nu påväg till skolan. Jag kanske ska göra om bloggen till en tågblogg, det hade pappa gillat i alla fall. Jag har ju faktiskt vunnit en fototävling i en modeljärnvägstidning när jag va yngre. Jag har vunnit en hel del fototävlingar genom åren faktiskt, om jag får skryta lite. Skryter gör jag ju oavsett om jag får eller inte, man tar ju varje tillfälle. Detta leder ju in lite på att jag den sista tiden har insett att mitt favoritsamtalsämne faktiskt inte är vin. Trots att jag varje gång någon börjar prata med mig om vin tar tillfället i akt att hålla ett kort föredrag i vinkunskap. Nej mitt absoluta favoritsamtalsämne är: mig själv. Skräll, jag vet. Tur att jag har så bra vänner som kan hantera mig och min hybris, och säga till mig att jag är för jobbig när det händer. Det händer väldigt sällan, nästan aldrig faktiskt. Händelsen som fick mig att inse detta var när jag trodde att Hanna frågade mig vad jag skulle göra i eftermiddag och jag höll en kort presentation om vad jag skulle laga till middag osv. Det visade sig dock att hon hade frågat vad klockan var, och inte vad jag skulle göra. Konstigt, är inte det frågan på allas sinnen? 


Det tycks iallafall vara frågan på Matildas sinne eftersom hon har tjatat så på att jag ska blogga. Hon skrev att hon ville jag skulle blogga för att hon var trött på att se samma inlägg varje gång hon går in på bloggen, men jag tror att hon egentligen undrar vad som försiggår i mitt liv egentligen. Det undrar säkert ni andra också. För det händer en hel del.

Som ni vet gick jag med i arkitektursektionens styrelse som kommunikatör för ett tag sedan. Jag har dock lämnat den posten och startat ett helt nytt utskott med en tillhörande styrelsepost. Jag har startat ett eventutskott där jag är eventansvarig. Jag kände tydligen att det inte riktigt räckte med att bara plugga arkitektur. Det kan bli så att utskottet får ett roligare namn samt att min post döps om men det återstår att se. Utskottets uppgift är att anordna aktiviteter och event som stärker gemenskapen i skolan och bidrar till vår identitet. Redan nu har jag varit i kontakt med Byggsektionen som har bjudit med oss på skidresa till Alperna. Jag ska hålla i en vinprovning tillsammans med festeriet. Sedan ska jag också ordna en visning av fotbollsmatchen Sverige mot Italien. Det är absolut by public demand och ingenting jag har kommit på. Det ska bli mycket intressant att se hur det kommer gå eftersom jag har blivit portad från fotbollsvisningar av mina vänner hemma i Kungsbacka. Detta och mycket mer ska eventutskottet göra och det ska bli otroligt kul och spännande. 

I skolan har vi gått in i vårt andra projekt och redan hunnit göra klart tre snabba delmoment. Det momentet i håller på med nu går ut på att göra en byggnad på en tomt vi har blivit tilldelade. Vi får skapa vårt egna program, dvs att vi får bestämma hur byggnaden ska användas och vad den ska innehålla för funktioner. Än så länge är uppgiften väldigt fri och det vi ska presentera nästa fredag ska vara en ganska enkel modell. Så vi antar att vi efter det ska vidareutveckla och jobba mer med detaljer. Det är verkligen en jätterolig uppgift!

Nu börjar min föreläsning om deskriptiv geometri som hålls av en amerikansk föreläsare på engelska (obviously). Jag orkar och kan faktiskt inte förklara vad det är. Jag hoppas väl att jag ska veta det efter dessa föreläsningar.
Ha en bra dag!




Kommentarer
Anonym kommenterade

Tågblogg låter bra 😀

Svar: Det gör det va? 😉
Fredrik Karlsson

2017-11-05 @ 09:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

VECKANS VIN

OM FREDRIK
Mitt namn är Fredrik Karlsson och min passion i livet är vin. Jag är 21 år och bor i Stockholm där jag pluggar till arkitekt. Jag kommer från Kungsbacka som ligger på den rätta sidan om Sverige söder om Göteborg . Här skriver jag om de viner jag dricker och köper. Jag skriver om vinkunskap, provningar och annat kul om denna fantasktiska dryck. Jag skriver också om vad jag gör i mitt liv och om mina andra intressen. Därför heter bloggen såklart Livet genom ett vinglas. Välkommen!


Follow


RSS 2.0